Czyszczenie układu wtryskowego i komory spalania środkiami chemicznymi Liqui Moly

Czyszczenie układu wtryskowego i komory spalania przy pomocy środkami chemicznymi Liqui Moly.

Osady, które gromadzą się na elementach układów wtryskowych, a także w komorze spalania są częstą przyczyną nierównomiernej pracy silnika, podwyższonego spalania oraz emisji większej ilości szkodliwych substancji w spalinach. Kolejnym objawem zanieczyszczonego układu wtryskowego jest również często duże zadymienie zwłaszcza przy gwałtownym obciążeniu silnika (np. wyprzedzanie).

Ponadto w silnikach zasilanych gazem po dłuższej eksploatacji na tym paliwie pojawiają się często problemy z pracą silnika na benzynie jest to spowodowane odkładaniem się dużej ilości zanieczyszczeń na wtryskiwaczach, ponadto w wielu typach instalacji gazowych po przełączeniu na ”gaz” odcinany jest dopływ paliwa do wtryskiwaczy, a to z kolei powoduje „zapiekanie” wtryskiwaczy. W silnikach benzynowych można również wykonać czyszczenie układu dolotowego, oraz zasysanie zanieczyszczeń stałych z sitka wewnątrz wtryskiwacza. Czyszczenie kolektora dolotowego jest szczególnie istotne w samochodach które są eksploatowane głównie w ruchu miejskim.

Natomiast w nowoczesnych silnikach Diesla typu Common Rail oraz wyposażonych w pompowtryskiwacze utrzymanie czystości układu wtryskowego niewątpliwe przyczyni się do dłuższej żywotności poszczególnych elementów tych układów, ponieważ jak wiadomo są one bardzo wrażliwe na wszelkie zanieczyszczenia w układzie paliwowym. Rozwiązaniem tych problemów jest regularne czyszczenie układu wtryskowego oraz paliwowego. Środki chemiczne LIQUI MOLY doskonale nadają się do tego celu. 

Czyszczenie układu wtryskowego ma bardzo istotny wpływ na zmniejszenie ilości substancji szkodliwych w spalinach, co można zaobserwować na przedstawionych wynikach pomiaru ilości sadzy w gazach spalinowych. Znaczące zmniejszenie ilości sadzy w gazach spalinowych przyczynia się do mniejszego zanieczyszczenia zaworu EGR oraz filtra cząstek stałych.

Silnik benzynowy:

  • rozpuszczanie osadów we wtryskiwaczach i „szynie” wtryskowej – jest to automatyczny cykl czyszczący, który trwa 8 minut
  • czyszczenie całego układu wtryskowego, a także komory spalania, zaworu dolotowego – cykl ten trwa od 20 do 40 minut zależnie od stopnia zanieczyszczenia elementów układu wtryskowego, silnik pracuje na specjalnych środkach czyszczących.
  • zasysanie zanieczyszczeń z siateczki wtryskiwacza – cykl automatyczny trwa 90 sekund na każde 4 wtryskiwacze
  • czyszczenie kolektora dolotowego – cykl ten trwa od 15 do 35 minut zależnie od stopnia zanieczyszczenia kolektora dolotowego, silnik w czasie trwania tego procesu pracuje na benzynie i dodatkowo przewodem podciśnieniowym do kolektora dolotowego podawany jest środek czyszczący.

Silnik Diesla:

  • czyszczenie całego układu wtryskowego i komory spalania, proces ten trwa około 35 minut, silnik powinien w tym czasie pracować na specjalnym płynie czyszczącym, podczas czyszczenia układu wtryskowego wyczyszczone zostaną:

    • czyszczenie pompy wtryskowej
    • czyszczenie wtryskiwaczy
    • czyszczenie komory spalania

więcej na: http://liquimoly.pl/serwis/jct

Cennik:

Pojemności silnika do 2000ccm - 100-150zł brutto (w zaleźności od skomplikowania podłączenia urządzenia)

Pojemności silnika powyżej 2000ccm - 150-250zł brutto (w zaleźności od skomplikowania podłączenia urządzenia)

 

2015-02-06