Kolejna inwestycja w realizacji! Tym razem polski sprzęt z Jasła.
EDIA-PRO czyli profesjonalna diagnostyka układu wtryskowego bez demontażu wtryskiwaczy!
System diagnostyczny EDIA-PRO to nowatorskie, a wręcz rewolucyjne rozwiązanie szybkiej diagnostyki silników z wtryskiem Common Rail.
System EDIA-PRO to rozszerzona wersja uznanego analizatora EDIA-5. Odpowiadając na oczekiwania naszych klientów stworzyliśmy system automatycznego wyznaczania parametrów systemu wtrysku o mierzone przebiegi. Dzięki temu diagnostyka staje się prostsza i szybsza. Dodatkowa możliwość szybkiej oceny ciśnienia sprężania i układu rozruchu będą doskonałym uzupełnieniem możliwości diagnostycznych urządzenia EDIA.
Porównanie wersji analizatora EDIA:
Funkcja | EDIA-5 | EDIA-PRO |
---|---|---|
Rejestracja przebiegów wtryskiwaczy i ciśnienia | X | X |
Możliwość wykonania pomiarów za pomocą suwaków | X | X |
Automatyczna analiza parametrów wtrysku | X | |
Szybki elektryczny pomiar ciśnienia sprężania | X | |
Szybka diagnostyka akumulatora, rozrusznika i alternatora | X |
Dodatkowo zestaw EDIA-PRO zawiera komplet trzech przewodów z wtyczkami do czujników ciśnienia różnych producentów.
System diagnostyczny EDIA-PRO to nowatorskie, a wręcz rewolucyjne rozwiązanie szybkiej diagnostyki silników z wtryskiem Common Rail opracowane przez polską firmę DeltaTech Electronics. Przy jego pomocy można analizować także przebiegi sterowania pompowtryskiwaczy. System diagnozuje układy z wtryskiwaczami i pompowtryskiwaczami elektromagnetycznymi i piezoelektrycznymi.
Analizator EDIA-PRO podłączony do komputera wyposażonego w port USB umożliwia rejestrację przebiegu zmian prądu czterech wtryskiwaczy oraz sygnału z czujnika wysokiego ciśnienia na szynie.
Dzięki innowacyjnym sondom pomiarowym możliwe jest prześledzenie przebiegu sygnału wtrysku przy minimalnej inwazyjności, bez demontażu wtryskiwaczy i uszkadzania izolacji przewodów. W ten sposób nie ingerujemy w badany system wtrysku co jest kluczowym warunkiem poprawnej diagnostyki.
Pozyskane przebiegi mogą być wykorzystane do dokładnej oceny i wykrywania niesprawności wtryskiwaczy, czujnika i pompy wysokiego ciśnienia oraz innych podzespołów systemu Common Rail.
W przeciwieństwie do tradycyjnych oscyloskopów, trudnych do zastosowania w praktyce warsztatowej, EDIA-PRO oferuje prosty i przyjazny sposób obsługi, bez konieczności skomplikowanej konfiguracji. Zapisane wyniki można przeglądać i porównywać między sobą, co daje dodatkowe możliwości.
EDIA-PRO pozwala określić dokładne czasy sygnału wtrysku dla czterech cylindrów jednocześnie oraz obserwować precyzyjnie zmiany ciśnienia w zasobniku spowodowane pracą wtryskiwaczy. Daje to bardzo duże możliwości diagnostyczne. Niewątpliwą zaletą analizatora są jego niewielkie wymiary, prostota użytkowania i bardzo atrakcyjna cena.
Przy pomocy systemu EDIA możemy uzyskać informacje na temat:
- części elektrycznej systemu wtrysku
- części hydraulicznej systemu wtrysku
- ogólnego stanu technicznego silnika
Diagnostyka części elektrycznej systemu wtrysku Common Rail to:
- sprawdzenie stanu cewki wtryskiwacza elektromagnetycznego lub stosu piezoelektrycznego poprzez analizę przebiegu prądu sterowania wtryskiwacza,
- sprawdzenie jakości połączenia (styku) na wtyczce wtryskiwacza poprzez analizę przebiegu prądu sterowania wtryskiwacza,
- sprawdzenie poprawności połączeń wiązki przewodów pomiędzy wtyczką wtryskiwacza, a sterownikiem,
- sprawdzenie ładowania baterii kondensatorów wysokiego napięcia w sterowniku,
- sprawdzenie poprawności parametrów (napięcia, prądu, czasu) sygnałów sterujących wtryskiwaczami generowanymi przez sterownik,
- sprawdzenie czasu dawki rozruchowej przy uruchamianiu silnika,
- sprawdzenie poprawności działania czujnika ciśnienia na szynie.
Diagnostyka części hydraulicznej systemu wtrysku Common Rail:
- sprawdzenie szybkości i sposobu narastania ciśnienia paliwa na szynie co daje informacje o prawidłowym działaniu pompy wysokiego ciśnienia,
- sprawdzenie wartości ciśnienia przy pierwszym otwarciu wtryskiwacza w momencie uruchamiania silnika,
- sprawdzenie poprawności działania poszczególnych wtryskiwaczy w momencie uruchamiania silnika,
- sprawdzenie spadku ciśnienia w czasie podawania dawki rozruchowej w momencie uruchamiania silnika - wydatek pompy na małych obrotach,
- sprawdzenie prawidłowości przejścia od dawki rozruchowej do dawki normalnego biegu jałowego,
- sprawdzenie poprawności dawek biegu jałowego,
- sprawdzenie poprawności dawek przy zwiększaniu obrotów - powiększone dawki,
- sprawdzenie wielkości dawek przy zmniejszaniu obrotów - zmniejszone lub wycięte dawki,
- sprawdzenie wielkości dawki wtrysków wstępnych,
- sprawdzenie wielkości dawek wtrysków zasadniczych,
- sprawdzenie wielkości dawek dotrysków,
- sprawdzenie szybkości zanikania ciśnienia po wyłączeniu silnika,
- sprawdzenie poprawności działania zaworu sterującego ciśnieniem na szynie.
Diagnostyka części mechanicznej silnika:
- sprawdzenie różnicy czasów wtrysku wynikających ze sprawności pracy poszczególnych cylindrów - różnych przyspieszeń kątowych rejestrowanych przez sterownik,
- pośrednie sprawdzenie szczelności poszczególnych cylindrów - pęknięcie głowicy,
- uszczelka pod głowicą, pierścienie, cylinder, tłok itp.
Dodatkowo wersja PRO oferuje:
- automatyczną analizę parametrów pracy silnika,
- wskazówki diagnostyczne w postaci komunikatów
- szybki i zautomatyzowany pomiar ciśnienia sprężania metodą pośrednią dla silników od 2 do 8 cylindrów zarówno o zapłonie samoczynnym, jak i iskrowym
- diagnostykę instalacji elektrycznej samochodu akumulatora, rozrusznika i alternatora wszystkich typów samochodów.
Injector Expert InEx-2 to urządzenie do kompleksowej diagnostyki wtryskiwaczy Common Rail. Umożliwia testowanie elektryczne oraz mechaniczne części sterujących cewek oraz stosów piezoelektrycznych wtryskiwaczy wraz z oceną układu pośredniczącego pomiędzy stopniem elektrycznym a mechanicznym. Opcja wysterowania cewki/stosu pozwala sprawdzić na stanowisku testowym poprzez symulowanie pracy np. wydatków. Możliwości techniczne InEx-2 pozwalają na następujące testy:
-
symulację pracy wtryskiwacza z następującymi parametrami: czas otwarcia, częstotliwość (lub obroty), ilość wtrysków,
-
dobór parametrów elektrycznych sterowania: prąd podtrzymania, napięcie ładowania stosu piezo i szybkość tego procesu,
-
dokładny pomiar rezystancji cewek (zakres miliomów) i stosów piezo (kiloomy) z automatycznym cyklem pomiarowym i pamięcią do 8 mierzonych wtryskiwaczy,
-
pomiar pojemności stosów, z możliwością równoległego mierzenia rezystancji oraz pamięcią wyników do 8 pomiarów,
-
określenie prądu upływu między masą a pinem zasilania wtryskiwaczy podczas testu wysokim napięciem,
-
wysterowanie wtryskiwacza elektromagnetycznego do pomiaru skoku kulki z dobieranym prądem testu podtrzymania i zabezpieczeniem czasowym pomiędzy pomiarami,
-
pomiar odpowiedzi dynamicznej wtryskiwaczy common rail wraz z oceną wiarygodności serii pomiarowej
Przepływomierz IFM-2 jest urządzeniem przeznaczonym do testowania wydatków i przelewów wtryskiwaczy silników diesla na stanowisku probierczym. IFM-2 umożliwia jednoczesny pomiar wydatku i przelewu pojedyńczego testowanego wtryskiwacza.Dołączony czujnik impulsów wtrysku daje możliwość wyświetlenia wartości przepływów w funkcji ilości wtrysków.
Dzięki zastosowaniu unikalnej technologii nie jest konieczne stosowanie dodatkowych filtrów na wejściach przepływomierza ponieważ jest on odporny na zanieczyszczenia.
Przepływomierz może współpracować w komputerem PC bądź laptopem komunikując się z nim poprzez złącze USB. Program komputerowy pozwala obserwować wykresy przepływów, definiować i wykonywać plany testowe oraz zestawić wyniki maksymalnie 6 pojedyńczych pomiarów.
Po zakończeniu testu można wydrukować raport obrazujący stan techniczny przebadanych wtryskiwaczy. Możliwy jest jednoczesny wydruk wyników testu dla całego kompletu wtryskiwaczy (maksymalnie 6).
Tester TCR-4 jest przeznaczony do diagnozowania systemów wtryskowych Common Rail. Służy do odczytu wartości z czujnika wysokiego ciśnienia oraz sterowania dwoma zaworami regulacyjnymi ciśnienia na raz.
Może być on użyty zarówno do odczytu ciśnienia i sterowania zaworami regulacyjnymi w samochodzie jak również do diagnozowania pomp wysokiego ciśnienia na stole probierczym. Jest niezbędny do monitorowania ciśnienia w zasobniku przez co możliwe jest dokonanie właściwej oceny stanu pompy wysokiego ciśnienia.
Tester może służyć również do monitorowania ciśnienia paliwa w układach wtryskowych typu FSI.