Nowy sprzęt od Deltatech electronics!!!

Kolejna inwestycja w realizacji! Tym razem polski sprzęt z Jasła.

EDIA-PRO czyli profesjonalna diagnostyka układu wtryskowego bez demontażu wtryskiwaczy!
System diagnostyczny EDIA-PRO to nowatorskie, a wręcz rewolucyjne rozwiązanie szybkiej diagnostyki silników z wtryskiem Common Rail. 


 



System EDIA-PRO to rozszerzona wersja uznanego analizatora EDIA-5. Odpowiadając na oczekiwania naszych klientów stworzyliśmy system automatycznego wyznaczania parametrów systemu wtrysku o mierzone przebiegi. Dzięki temu diagnostyka staje się prostsza i szybsza. Dodatkowa możliwość szybkiej oceny ciśnienia sprężania i układu rozruchu będą doskonałym uzupełnieniem możliwości diagnostycznych urządzenia EDIA.

Porównanie wersji analizatora EDIA:

Funkcja EDIA-5 EDIA-PRO
Rejestracja przebiegów wtryskiwaczy i ciśnienia X X
Możliwość wykonania pomiarów za pomocą suwaków X X
Automatyczna analiza parametrów wtrysku   X
Szybki elektryczny pomiar ciśnienia sprężania   X
Szybka diagnostyka akumulatora, rozrusznika i alternatora   X

 

Dodatkowo zestaw EDIA-PRO zawiera komplet trzech przewodów z wtyczkami do czujników ciśnienia różnych producentów.

System diagnostyczny EDIA-PRO to nowatorskie, a wręcz rewolucyjne rozwiązanie szybkiej diagnostyki silników z wtryskiem Common Rail opracowane przez polską firmę DeltaTech Electronics. Przy jego pomocy można analizować także przebiegi sterowania pompowtryskiwaczy. System diagnozuje układy z wtryskiwaczami i pompowtryskiwaczami elektromagnetycznymi i piezoelektrycznymi.

Analizator EDIA-PRO podłączony do komputera wyposażonego w port USB umożliwia rejestrację przebiegu zmian prądu czterech wtryskiwaczy oraz sygnału z czujnika wysokiego ciśnienia na szynie.

Dzięki innowacyjnym sondom pomiarowym możliwe jest prześledzenie przebiegu sygnału wtrysku przy minimalnej inwazyjności, bez demontażu wtryskiwaczy i uszkadzania izolacji przewodów. W ten sposób nie ingerujemy w badany system wtrysku co jest kluczowym warunkiem poprawnej diagnostyki.

Pozyskane przebiegi mogą być wykorzystane do dokładnej oceny i wykrywania niesprawności wtryskiwaczy, czujnika i pompy wysokiego ciśnienia oraz innych podzespołów systemu Common Rail.

W przeciwieństwie do tradycyjnych oscyloskopów, trudnych do zastosowania w praktyce warsztatowej, EDIA-PRO oferuje prosty i przyjazny sposób obsługi, bez konieczności skomplikowanej konfiguracji. Zapisane wyniki można przeglądać i porównywać między sobą, co daje dodatkowe możliwości.

EDIA-PRO pozwala określić dokładne czasy sygnału wtrysku dla czterech cylindrów jednocześnie oraz obserwować precyzyjnie zmiany ciśnienia w zasobniku spowodowane pracą wtryskiwaczy. Daje to bardzo duże możliwości diagnostyczne. Niewątpliwą zaletą analizatora są jego niewielkie wymiary, prostota użytkowania i bardzo atrakcyjna cena.

Przy pomocy systemu EDIA możemy uzyskać informacje na temat:

  • części elektrycznej systemu wtrysku
  • części hydraulicznej systemu wtrysku
  • ogólnego stanu technicznego silnika


Diagnostyka części elektrycznej systemu wtrysku Common Rail to:

  • sprawdzenie stanu cewki wtryskiwacza elektromagnetycznego lub stosu piezoelektrycznego poprzez analizę przebiegu prądu sterowania wtryskiwacza,
  • sprawdzenie jakości połączenia (styku) na wtyczce wtryskiwacza poprzez analizę przebiegu prądu sterowania wtryskiwacza,
  • sprawdzenie poprawności połączeń wiązki przewodów pomiędzy wtyczką wtryskiwacza, a sterownikiem,
  • sprawdzenie ładowania baterii kondensatorów wysokiego napięcia w sterowniku,
  • sprawdzenie poprawności parametrów (napięcia, prądu, czasu) sygnałów sterujących wtryskiwaczami generowanymi przez sterownik,
  • sprawdzenie czasu dawki rozruchowej przy uruchamianiu silnika,
  • sprawdzenie poprawności działania czujnika ciśnienia na szynie.


Diagnostyka części hydraulicznej systemu wtrysku Common Rail:

  • sprawdzenie szybkości i sposobu narastania ciśnienia paliwa na szynie co daje informacje o prawidłowym działaniu pompy wysokiego ciśnienia,
  • sprawdzenie wartości ciśnienia przy pierwszym otwarciu wtryskiwacza w momencie uruchamiania silnika,
  • sprawdzenie poprawności działania poszczególnych wtryskiwaczy w momencie uruchamiania silnika,
  • sprawdzenie spadku ciśnienia w czasie podawania dawki rozruchowej w momencie uruchamiania silnika - wydatek pompy na małych obrotach,
  • sprawdzenie prawidłowości przejścia od dawki rozruchowej do dawki normalnego biegu jałowego,
  • sprawdzenie poprawności dawek biegu jałowego,
  • sprawdzenie poprawności dawek przy zwiększaniu obrotów - powiększone dawki,
  • sprawdzenie wielkości dawek przy zmniejszaniu obrotów - zmniejszone lub wycięte dawki,
  • sprawdzenie wielkości dawki wtrysków wstępnych,
  • sprawdzenie wielkości dawek wtrysków zasadniczych,
  • sprawdzenie wielkości dawek dotrysków,
  • sprawdzenie szybkości zanikania ciśnienia po wyłączeniu silnika,
  • sprawdzenie poprawności działania zaworu sterującego ciśnieniem na szynie.


Diagnostyka części mechanicznej silnika:

  • sprawdzenie różnicy czasów wtrysku wynikających ze sprawności pracy poszczególnych cylindrów - różnych przyspieszeń kątowych rejestrowanych przez sterownik,
  • pośrednie sprawdzenie szczelności poszczególnych cylindrów - pęknięcie głowicy,
  • uszczelka pod głowicą, pierścienie, cylinder, tłok itp.


Dodatkowo wersja PRO oferuje:

 
  • automatyczną analizę parametrów pracy silnika,
  • wskazówki diagnostyczne w postaci komunikatów
  • szybki i zautomatyzowany pomiar ciśnienia sprężania metodą pośrednią dla silników od 2 do 8 cylindrów zarówno o zapłonie samoczynnym, jak i iskrowym
  • diagnostykę instalacji elektrycznej samochodu – akumulatora, rozrusznika i alternatora wszystkich typów samochodów.

 

 

Inex 2

Injector Expert InEx-2 to urządzenie do kompleksowej diagnostyki wtryskiwaczy Common Rail. Umożliwia testowanie elektryczne oraz mechaniczne części sterujących cewek oraz stosów piezoelektrycznych wtryskiwaczy wraz z oceną układu pośredniczącego pomiędzy stopniem elektrycznym a mechanicznym. Opcja wysterowania cewki/stosu pozwala sprawdzić na stanowisku testowym poprzez symulowanie pracy np. wydatków. Możliwości techniczne InEx-2 pozwalają na następujące testy:

  • symulację pracy wtryskiwacza z następującymi parametrami: czas otwarcia, częstotliwość (lub obroty), ilość wtrysków,

  • dobór parametrów elektrycznych sterowania: prąd podtrzymania, napięcie ładowania stosu piezo i szybkość tego procesu,

  • dokładny pomiar rezystancji cewek (zakres miliomów) i stosów piezo (kiloomy) z automatycznym cyklem pomiarowym i pamięcią do 8 mierzonych wtryskiwaczy,

  • pomiar pojemności stosów, z możliwością równoległego mierzenia rezystancji oraz pamięcią wyników do 8 pomiarów,

  • określenie prądu upływu między masą a pinem zasilania wtryskiwaczy podczas testu wysokim napięciem,

  • wysterowanie wtryskiwacza elektromagnetycznego do pomiaru skoku kulki z dobieranym prądem testu podtrzymania i zabezpieczeniem czasowym pomiędzy pomiarami,

  • pomiar odpowiedzi dynamicznej wtryskiwaczy common rail wraz z oceną wiarygodności serii pomiarowej

 

 

Przepływomierz IFM-2 jest urządzeniem przeznaczonym do testowania wydatków i przelewów wtryskiwaczy silników diesla na stanowisku probierczym. IFM-2 umożliwia jednoczesny pomiar wydatku i przelewu pojedyńczego testowanego wtryskiwacza.Dołączony czujnik impulsów wtrysku daje możliwość wyświetlenia wartości przepływów w funkcji ilości wtrysków.

Dzięki zastosowaniu unikalnej technologii nie jest konieczne stosowanie dodatkowych filtrów na wejściach przepływomierza ponieważ jest on odporny na zanieczyszczenia.

Przepływomierz może współpracować w komputerem PC bądź laptopem komunikując się z nim poprzez złącze USB. Program komputerowy pozwala obserwować wykresy przepływów, definiować i wykonywać plany testowe oraz zestawić wyniki maksymalnie 6 pojedyńczych pomiarów.

Po zakończeniu testu można wydrukować raport obrazujący stan techniczny przebadanych wtryskiwaczy. Możliwy jest jednoczesny wydruk wyników testu dla całego kompletu wtryskiwaczy (maksymalnie 6).

 

Tester TCR-4 jest przeznaczony do diagnozowania systemów wtryskowych Common Rail. Służy do odczytu wartości z czujnika wysokiego ciśnienia oraz sterowania dwoma zaworami regulacyjnymi ciśnienia na raz.

Może być on użyty zarówno do odczytu ciśnienia i sterowania zaworami regulacyjnymi w samochodzie jak również do diagnozowania pomp wysokiego ciśnienia na stole probierczym. Jest niezbędny do monitorowania ciśnienia w zasobniku przez co możliwe jest dokonanie właściwej oceny stanu pompy wysokiego ciśnienia.

Tester może służyć również do monitorowania ciśnienia paliwa w układach wtryskowych typu FSI.

Całkowity koszt inwestycji to ok 14.000 zł netto!!!

2015-01-04